Decizia finală pentru proiectul Nabucco a fost amănată pentru inceputul lui 2008. Werner Auli, directorul diviziei de gaze a OMV, compania care conduce consoţiul Nabucco, a precizat că "decizia finală va fi făcută in primul trimestru al anului 2008, in loc de sfărşitul acestui an", potrivit publicaţiei austriece WirtschaftsBlatt.
Decizia finală pentru proiectul Nabucco a fost amănată pentru inceputul lui 2008. Werner Auli, directorul diviziei de gaze a OMV, compania care conduce consoţiul Nabucco, a precizat că "decizia finală va fi făcută in primul trimestru al anului 2008, in loc de sfărşitul acestui an", potrivit publicaţiei austriece WirtschaftsBlatt. Intreruperile temporare de livrări de gaze in urma disputelor dintre Rusia, Belarus şi Ucraina au provocat mai multe temeri in privinţa siguranţei aprovizionării din cauza dependenţei de gaze ruseşti.
O primă problemă ce trebuie rezolvată este alegerea celui de-al şaselea partener. Pe lăngă OMV, MOL, Transgaz, Bulgargaz şi Botas mai trebuie ales un acţionar din grupul german RWE şi cel francez Gaz de France. Auli a refuzat să spună dacă nemţii de la RWE sau francezii de la Gaz de France ar putea semna un acord in acest sens.
Surse apropiate situaţiei, citate de WirtschaftsBlatt, au declarat că RWE are şanse mai mari să fie selectată.
Există, de asemenea, discuţii dacă să fie acceptate ambele companii pentru a da forţă proiectului. Recent, un raport al Erste Bank menţiona că trebuie demarate negocierile pentru stabilirea taxei de transport, pentru ca respectivele companii ce vor face parte dintre acţionari să poată contracta credite pentru a demara practic lucrările.
In ultima vreme Nabucco a fost de mai multe ori criticat, in principal deoarece exclude Rusia sau Gazprom, dar şi că regiunea Caspică n-ar avea suficiente gaze naturale care să-l alimenteze şi deci a