Preturi: intre 2 euro si cateva sute de euro. Target: femeile de peste 35 de ani. Ponderea in business : pana la jumatate. Miza? Tinerete fara batranete.
Piata locala a produselor cosmetice a luat o amploare deosebita in ultimii ani, mai ales o data cu numeroasele lansari de produse ale gigantilor internationali, astfel ca in acest an estimarile vizeaza atingerea a 720 de milioane de euro, in crestere cu 13% fata de anul trecut.
Competitivitatea puternica, dar si dorinta de a-si consolida pozitia i-au determinat pe jucatorii care activeaza pe aceasta piata sa se axeze pe nise mai putin exploatate pana acum. "Este o tendinta venita din SUA, a produselor anti-aging si a celor organice. In urmatorii trei ani vom fi bombardati de acest tip de produse", a declarat Michael Massalsky, cel care a lansat gama de cosmetice Swiss Line. Brandul elvetian Swiss Line a intrat in octombrie pe piata locala prin intermediul lantului de magazine Beautik detinut de compania Green Net, parte a grupului Farmexim. Produsele, aflate la granita dintre farmaceutic si cosmetic (dermatocosmetice), se adreseaza in special unui target format din femei de peste 35 de ani, care au venituri peste medie. Preturile se incadreaza intre 100 de lei si 500 de lei. "Persoanele in varsta sunt un public deloc de neglijat, de unde vin sume importante. Clientele pun accent pe profesie, castiga mai mult si isi permit sa aloce mai mult timp si bani ingrijirii. Cosmeticele tind astfel sa devina farmaceutice, sa contina o cantitate importanta de substante active si sa fie alternativa la chirurgia estetica", spune Massalsky.
In 2008, potrivit previziunilor, 38% dintre femeile din Europa de Est vor avea peste 45 de ani, in conditiile in care in 2000 doar 25% depaseau aceasta varsta. Gradul de imbatranire din ce in ce mai ridicat este exploatat insa la maxim de catre producatorii de cos