Pana in 2009, compania producatoare de bunuri de larg consum Unilever intentioneaza sa-si reduca numarul angajatilor cu peste 20.000 de persoane.
Pentru reorganizarea companiei, care a inceput cu mare entuziasm in 2005, directorul executiv al Unilever Patrick Cescau a apelat la ajutorul directorului departamentului de resurse umane, Sandy Ogg.
Obiectivul companiei nu se rezuma numai la reducerea numarului de salariati, ci si la imbunatatirea imaginii companiei, care de o foarte lunga perioada de timp este perceputa ca fiind greoaie si inceata, scrie Financial Times.
Americanul Sandy Ogg, in varsta de 53 de ani, este primul director al departamentului de resurse umane care vine din afara companiei, Unilever avand sediile centrale situate in Rotterdam si Londra. Compania olandezo-britanica are aproximativ 179.000 de angajati, comparativ cu compania americana rivala Procter & Gamble, care are circa 138.000 de angajati.
Cu toate acestea, vanzarile Unilever pentru 2006 au atins nivelul de 50 de miliarde de dolari, mult sub nivelul inregistrat de P&G, vanzarile companiei americane atingand pragul de 77 de miliarde de dolari. Ca si cum acest lucru nu ar fi fost suficient, profitul inregistrat de Unilever in 2006 este pe jumatatea celui inregistrat de catre P&G.
Unul dintre dezavantajele pe care Unilever le are este faptul ca, pe langa productia de bunuri de consum nealimentare, compania produce si alimente, acestea avand o rata a profitabilitatii mult mai mica.
Si pe masura ce in ultimii doi ani Unilever a disponibilizat cateva mii de salariati, si intentioneaza sa o faca in continuare, moralul angajatilor sai este aproape sa se prabuseasca.
"Au existat cazuri in care chiar si dintre cei care se gandeau sa promoveze in cadrul companiei au fost dati afara, aceasta schimbare venind mult prea repede si pe neasteptat pentru