Perioada de boom economic din Romania este pe cale sa se incheie n Romania nu are o strategie de tara, desi are nevoie cu disperare de una n In 3-4 ani vom asista la o incetinire a ritmului de crestere economica n Managerii nu trebuie sa confunde strategi
Nu trebuie sa fii un manager de succes pentru a face afaceri profitabile intr-un moment de crestere economica puternica, a spus profesorul Michael Porter, autoritate mondiala in domeniul strategiei de business, referindu-se la evolutia mediului de business romanesc din ultimii ani.
"Daca totul creste in jurul tau, nu ai nevoie de un avantaj competititv. Insa pe masura ce Romania va fi descoperita si de alti investitori, companiile se vor putea diferentia doar printr-o strategie unica. Ce a fost usor s-a incheiat. Pentru a supravietui in piata, managerii trebuie sa raspunda la intrebarea: 'Cum pot sa aduc ceva nou clientilor mei si cum voi face acest lucru?'", a subliniat Porter in cadrul conferintei "Strategy and Leadership", organizata vineri de Ziarul Financiar si Interact.
Cresterea economica din ultimii 6-7 ani de zile s-a datorat in mare parte pregatirii pentru intrarea in Uniunea Europeana, insa acum a venit vremea ca Romania sa demonstreze pe cont propriu care este imaginea cu care vrea sa apara in lume, a mai spus profesorul de la Harvard. "Tara aceasta are nevoie cu disperare de o strategie si nimeni nu pare sa se gandeasca la acest lucru", a spus Porter. O astfel de strategie nu trebuie sa fie neaparat nationala, ci poate fi dezvoltata la nivel sectorial (banking, retail etc.) si trebuie sa implice alegeri pe termen lung.
Si acest lucru este cu atat mai important acum, intrucat dupa orice perioada de crestere urmeaza declinul. Iar boom-ul economic pe care il traverseaza economia romaneasca nu mai poate fi sustinut multa vreme.
Romania se confrunta cu o crestere nes