Giampaolo Manzonetto, administratorul Parmalat Romania spune ca anul acesta compania a inregistrat o crestere a costurilor de transport, a celor cu energia si a costurilor salariale, insa acestea nu au depasit previziunile Giampaolo Manzonetto, administratorul companiei Parmalat Romania, spune ca in urmatoarea perioada miza va fi pe segmentele juice si nectar, dupa ce bauturile still drinks din portofoliul producatorului au inregistrat o crestere a vanzarilor de 300% in ace
Extinderea portofoliului Parmalat Romania cu sucuri Santal ambalate la PET, realizata in ultimul an si jumatate, a dus la cresterea vanzarilor companiei cu 300% pe segmentul still drinks (sucuri plate cu continut redus de fructe - n. red.) in primele noua luni fata de aceeasi perioada din 2006.
"Pe ice tea, cresterea Santal a fost de 241% in aceasta perioada, dupa ce am lansat varianta la PET", spune Manzonetto.
Compania a renuntat la ambalajul de carton in favoarea PET-ului pentru bauturile de tip still drinks, decizie luata la finele anului trecut. Pe piata, PET-ul este preferat ambalajului de carton datorita costurilor mai mici pentru imbuteliatori.
Vremea calda din sezonul estival s-a numarat si ea printre factorii de crestere peste asteptari pentruSantal TOP (still drink) si de majorare a ponderii ceaiului preparat (ice tea) la aproape 8% din vanzarile Parmalat pe piata locala.
"Segmentul still drinks a fost avantajat in acest an de temperaturile foarte mari din sezonul estival. Daca in mod normal luna decembrie este cea mai importanta pentru noi la nivelul unui an, in 2007 iulie si august ne-au adus vanzari duble fata de media lunara", precizeaza managerul.
Per ansamblu, vanzarile companiei s-au majorat cu 50% in volum si circa 30% in valoare in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit datelor Parmalat. @N_