Productia de ambalaje din Romania este redusa comparativ cu media din Uniunea Europeana, dar va fi impulsionata de cresterea veniturilor populatiei, care a modificat si pretentiile romanilor, mai atenti acum la felul in care arata produsele. Consumul anual de ambalaje este inca redus, de 0,8 metri patrati pe cap de locuitor in cazul etichetelor autoadezive (cum sunt cele de pe sticlele de vin sau de sampon), cu mult sub nivelul din state precum Ungaria, Polonia si Cehia, unde media este de cinci metri patrati. Diferenta fata de media europeana, de 20 mp, este mult mai mare, arata Octav Preoteasa, directorul general al O.P. Consulating, firma care importa utilaje si echipamente pentru productia de ambalaje. Un element de stimulare a vanzarilor este reprezentat de cresterea veniturilor consumatorilor, care vor produse cu ambalaje atractive. "Gustul consumatorului s-a rafinat. Creste puterea de cumparare si, odata cu ea, si interesul pentru produse care arata mai bine", spune Preoteasa. Estimata la aproximativ 700 mil. euro in acest an, productia interna va creste cu 10-15% in 2008, potrivit estimarilor lui Preoteasa. Productia de ambalaje din Romania este redusa comparativ cu media din Uniunea Europeana, dar va fi impulsionata de cresterea veniturilor populatiei, care a modificat si pretentiile romanilor, mai atenti acum la felul in care arata produsele. Consumul anual de ambalaje este inca redus, de 0,8 metri patrati pe cap de locuitor in cazul etichetelor autoadezive (cum sunt cele de pe sticlele de vin sau de sampon), cu mult sub nivelul din state precum Ungaria, Polonia si Cehia, unde media este de cinci metri patrati. Diferenta fata de media europeana, de 20 mp, este mult mai mare, arata Octav Preoteasa, directorul general al O.P. Consulating, firma care importa utilaje si echipamente pentru productia de ambalaje. Un element de stimulare a vanzarilor este