Anul viitor se prevede o creştere pe toată gama de ambalaje, dar în special pe sectorul etichetelor. Piaţa românească a ambalajelor se află în plină dezvoltare. Puterea de cumpărare a Anul viitor se prevede o creştere pe toată gama de ambalaje, dar în special pe sectorul etichetelor.
Piaţa românească a ambalajelor se află în plină dezvoltare. Puterea de cumpărare a românilor s-a dovedit că are o singură ţintă: produsele cu etichete sau ambalaje cât mai estetice. Pentru anul viitor, specialiştii se aşteaptă ca acest sector de activitate să înregistreze o creştere de 15 procente.
Deşi despre piaţa ambalajelor se poate spune că are o oarece tradiţie încă de pe vremea în care cartonul pentru împachetat se tăia cu fierăstrăul manual, până în urmă cu şapte ani, mediul de afaceri nu prea a acordat importanţa cuvenită. Poate şi pentru că în România fabricile uitaseră cuvântul producţie.
Odată ce economia a început să mişte din degete, revenindu-şi greu din paralizia făcută pe fond de neadaptare la capitalism, producătorii români au învăţat că oricât de bune ar fi propriile produse, fără un ambalaj "sexy", tot efortul se dovedeşte a fi în zadar.
Specialiştii din piaţă susţin în prezent că producţia de ambalaje este încă redusă comparativ cu media înregistrată în Uniunea Europeană, dar ea va avea un trend crescător, ajutată în principal de creşterea veniturilor populaţiei, care a devenit mult pretenţioasă preferând produsele cu ambalaje cât mai atrăgătoare.
"Consumul anual de ambalaje este încă redus, situat undeva la 0,8 metri pătraţi pe fiecare cap de locuitor, de exemplu, pentru etichetele autoadezive care se folosesc la şampon sau sticlele de vin. Nivelul este cu mult sub cel înregistrat de ţări ca Cehia, Polonia sau Ungaria, unde media este de cinci metri pătraţi", a declarat, ieri, Octav Preoteasa, directorul general al OP Consulting,