Bani publici cheltuiti cu larghete si fara documente justificative, privilegii necuvenite, pensii suplimentare si alocatii la limita legalitatii. Nu, nu este vorba despre politicienii si inaltii functionari publici autohtoni, ci de cei care lucreaza in institutiile europene.
Controlul cheltuirii banului public, in scopurile in care este alocat prin bugetul anual si in avantajul contribuabililor de la care este colectat, este la fel de problematic in Uniunea Europeana ca si Romania.
Cele mai recente raportari ale Curtii Europene a Auditorilor ( institutie comunitara care supravegheaza modul in care structurile de conducere a UE cheltuiesc banii proveniti din taxele si impozitele celor aproape 500 de milioane de cetateni europeni) dezvaluiesc o imagine familiara.
Fara exceptie, Comisia Europeana, Consiliul European si Parlamentul European au regulamente interne de functionare care asigura persoanelor din sistem privilegii ce contravin legislatiei comunitare in vigoare.
Un asemenea privilegiu este rambursarea cheltuielilor de cazare ale politicienilor si functionarilor europeni aflati in misiune dupa reguli diferite de cele impuse prin Staff Regulation. Aceasta reglementare oficiala aplicabila teoretic tuturor prevede ca platile sa fie facute diferentiat, in functie de plafoane valorice stabilite pentru fiecare tara in care au loc deplasarile si sa fie obligatoriu justificate prin documente.
In realitate insa, platile sunt facute in asa fel incat functionarii si politicienii din institutiile europene sa faca un ban in plus. Astfel, persoanelor care nu pot demonstra cu documente ca s-au cazat la hotel li se ramburseaza intre 30% si 60% din valoarea camerei. Neputand demonstra concret unde si pe cati bani s-au cazat, acestea nu ar trebui sa primeasca nici un euro de la bugetul comunitar.
Schemele de pensii sup