O investitie initiala prea mica alocata unui magazin online, care sa nu acopere suficient costurile pentru designul site-ului, comunicarea catre public si reclame este o greseala frecventa pe care o fac proprietarii de e-magazine de la noi, considera Madalin Matica, Director of European Operations pentru DotCommerce, primul „payment gateway“ (serviciu de procesare a cartilor de credit/debit) deschis in Romania, in februarie 2004.
In opinia lui Matica, o alta problema ar fi intelegerea slaba a proceselor de vanzare si de marketing in mediul online.
Acesta sustine ca nu exista un model anume dupa care poate fi creat un magazin online. „A da un model inseamna a identifica un model de urmat. Inseamna a incuraja clonarea si furtul de concepte. Stiu ca succesele Internetului romanesc sunt doar niste clone locale ale unor concepte de succes dar acest lucru nu cred ca mai poate fi aplicat”, sustine responsabilul pentru Europa cu afacerile DotCommerce.
Madalin Matica sustine ca antreprenorii ar trebui sa ia de la un magazin online de succes doar idei despre comportamentul comsumtorului si modele de structuri fuctionale, insa nu trebuie sa cloneze modelul de afacere.
Cei implicati in comertul electronic ar trebui sa inteleaga faptul ca pe internet nu se vand produse. „Vindem Timp, vindem Comoditate, vindem Imagini si Povesti. Vindem Branduri. Tocmai din aceasta cauza cred ca magazinele virtuale de IT&C sunt in pericol pe termen mediu si lung caci nu au inteles acest lucru si au adoptat cea mai proasta si mai slaba metoda de marketing: conceptul de Ieftin. Ieftin este cel mai mare pericol caci mereu se va gasi cineva care sa fie mai Ieftin ca tine, sa accepte profituri mai mici si sa
Pentru o afacere reusita in e-commerce, Madalin Matica recomanda analizarea pietei inaintea definiti