Tarile emergente incep sa conteze tot mai mult in strategiile de dezvoltare ale marilor producatori de bunuri de lux.
Vanzarile de produse de lux cresc rapid pe pietele emergente precum cea a Rusiei, dar acestea nu vor sustine industria in cazul in care economiile Statelor Unite si Europei vor incetini, scrie International Herald Tribune.
In acelasi timp, analistii prezenti la conferinta organizata de IHT la Moscova pe tema luxului sunt de parere ca bunurile de lux vor avea o evolutie pozitiva pe termen lung datorita cresterii nivelului de bogatie la nivel global.
Unul dintre principalele motive pentru aceasta evolutie pozitiva este faptul ca Statele Unite se comporta mai mult ca o piata emergenta decat ca o piata foarte dezvoltata pe segmentul de lux, este de parere Bernard Arnault, presedinte si CEO al LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.
Analistii au fost de acord cu afirmatiile lui Arnault, sustinand, de asemenea, ca potentialul de dezvoltare din orasele din centrul Statelor Unite este inca foarte putenic.
Ideea ca dezvoltarea rapida a pietelor emergente pe segmentul de lux nu este de ajuns pentru a contracara efectele unei eventuale recesiuni a fost adusa de Melanie Flouquet, sefa echipei de cercetare pe segmentul de lux si articole sportive de la banca americana de investitii JP Morgan.
Afirmatiile lui Melanie Flouquet au fost sustinute de Franck Petitgas, seful operatiunilor bancare de investitii de la Morgan Stanley si de catre Roberto Vedovotto, managing director si presedinte al departamentului de lux si articole sportive pe Europa de la Lehman Brothers.
Tarile cu cea mai mare rata de dezvoltare pe segmentul de lux sunt cele din Orientul Mijlociu, Rusia, China, India si America Latina, dar cifrele publicate de JP Morgan arata ca aceste tari detin numai 18%-20% din vanzarile de produse si bunuri de lux. Vanz