Piata europeana de autoturisme este suficient de diversificata astfel incat sa nu putem vorbi despre modele preferate in toate statele, in egala masura. Cu toate acestea, indiferent de topurile de vanzari din tarile membre ale UE, exista cateva modele care se regasesc de fiecare data in primele zece locuri.
Anul 2007 a fost unul destul de agitat in materie de preferinte ale cumparatorilor europeni de autoturisme.
Inceputul anului a adus cu sine aparitia de noi modele sau relansarea celor introduse in 2006. Multe au facut un pas urias ca urmare a retragerii de pe piata a modelelor din generatia anterioara. Cel mai bun exemplu este Peugeot 207, devenit cel mai bine vandut autoturism din Europa odata cu disparitia lui 206 de pe cele mai multe piete.
La fel de bine, in primele luni ale anului, Ford Focus era cel mai vandut model, dar a cedat locul in fata nou-venitilor: Volkswagen Golf a urcat spectaculos (traind, practic, o a doua viata), de pe locul 7 pe 3 si apoi pe 2, ocupand primul loc in statisticile pe mai multe luni ale anului; Renault Clio III, de pe locul 8 a urcat pe pozitia a doua, pentru ca ulterior sa cedeze masiv teren; Fiat Punto, in forma sa noua Grande Punto, a explodat si el, situandu-se, o vreme, pe -.
In luna mai, Peugeot 207 a preluat sefia vanzarilor din Europa, fiind amenintat in clasamentul pe intreg anul de Volkswagen Golf (cel mai bine vandut in octombrie), Ford Focus, Opel Corsa si Opel Astra. Acesta din urma a pierdut din optiuni in luna a zecea, dupa ce in septembrie fusese lider. Pe ansamblu, preferintele europenilor se indreapta catre clasa compacta, cea denumita sugestiv „clasa masinilor de familie mici“.
In Top 10 se afla insa si trei modele din clasa inferioara, supermini, Opel Corsa si Ford Fiesta fiind adevarate performere care au amenintat in mai multe randuri liderii, la ca