Pe de o parte, sunt vocile experţilor - istorici de artă, muzeografi, conservatori, restauratori şi anticari istorici -, care sunt de părere că antichităţile trebuie să rezoneze cu tot ansamblul decorativ, prin urmare astfel de obiecte nu se pretează oricărui spaţiu. „Un spaţiu modern, cu oţel, inox şi sticlă nu suportă, evident, o mobilă de stil, chiar dacă unii artişti decoratori încearcă şi aşa ceva. Ar fi ca şi cum am înrăma o pânză de Rafael într-o ramă făcută în atelierul din colţ.
Trebuie ţinut seama de arhitectura clădirii sau măcar a camerei, de decoraţiunile interioare, fiindcă nu poţi expune, de exemplu, un tablou de Picaso într-un cadru baroc. De asemenea, trebuie ţinut cont de utilitatea spaţiului, care poate fi unul de trecere, de dormit sau pentru servit masa. Contrar a ceea ce susţin specialiştii, moda a impus acum îmbinarea stilurilor. “Într-o casă mobilată modern poţi aduce un plus de eleganţă adăugând obiecte vechi sau poţi mobila un întreg colţ cu piese vechi”, după cum sugerează M. Badea, directoarea unei galerii de antichităţi situată pe Lipscani. (A.E.M.,O.A.)
Pe de o parte, sunt vocile experţilor - istorici de artă, muzeografi, conservatori, restauratori şi anticari istorici -, care sunt de părere că antichităţile trebuie să rezoneze cu tot ansamblul decorativ, prin urmare astfel de obiecte nu se pretează oricărui spaţiu. „Un spaţiu modern, cu oţel, inox şi sticlă nu suportă, evident, o mobilă de stil, chiar dacă unii artişti decoratori încearcă şi aşa ceva. Ar fi ca şi cum am înrăma o pânză de Rafael într-o ramă făcută în atelierul din colţ.
Trebuie ţinut seama de arhitectura clădirii sau măcar a camerei, de decoraţiunile interioare, fiindcă nu poţi expune, de exemplu, un tablou de Picaso într-un cadru baroc. De asemenea, trebuie ţinut cont de utilitatea spaţiului, care poate fi unul de trecere, de dorm