Cu o valoare de peste 200 de milioane de euro si investitii finalizate de peste 95 de milioane de euro, lantul de magazine de tip discounter MiniMax Discount ar putea face subiectul urmatoarei vanzari de pe piata retail-ului romanesc, dupa ce giganti precum Carrefour si Louis Delhaize au preluat lanturile de magazine Artima, respectiv Albinuta.
“Strategia noastra este de a extinde reteaua pana la 100 de magazine, anul viitor urmand sa inauguram inca cel putin 15-20 de noi unitati. Planul nostru este de 5 ani, iar in prezent nu suntem in negocieri cu nicio alta companie. Insa, daca o companie vine cu oferta potrivita, noi suntem deschisi oricaror discutii”, a declarat pentru Wall-Street directorul companiei, Rainer Exel.
La inceputul lunii trecute, grupul francez Carrefour a achizitionat, pentru suma de 55 de milioane de euro, lantul de magazine Artima, cu scopul de a-si intari prezenta pe pietele emergente si de a se lansa in orasele mai mici ca numar de locuitori.
Miscarea, o premiera pe plan nationala, a urmarit extinderea acoperirii si in zonele unde nu se gasesc hipermarketuri, Carrefour facandu-si astfel debutul pe segmentul de supermarketuri din Romania.
In aprilie anul acesta, operatorul lantului de supermarketuri Mega Image, grupul belgian Louis Delhaize, a achizitionat reteaua de magazine de cartier Albinuta, de la grupul lituanian Maxima LT.
Fostul proprietar si-a vandut afacerile din Romania pe fondul reorganizarii operatiunilor, ca urmare a rezultatelor nesatisfacatoare obtinute in primii doi ani si jumatate de activitate pe piata locala, potrivit surselor din piata.
Piata imobiliara, in cadere libera dupa 2010
Aflat in plina expansiune teritoriala, discounterul prevede pentru anul viitor o crestere a pietei de profil cu 2-3% comparativ cu 2007, pe fondul orientarii investitiilor marilor retaileri internationali