Ultimul sondaj de audienţă arată că radioul la care "joacă" Morar şi Buzdugan deţine supremaţia în Bucureşti, în timp ce postul la care "evoluează" Huidu şi Găinuşă are mai mulţi
Ultimul sondaj de audienţă arată că radioul la care "joacă" Morar şi Buzdugan deţine supremaţia în Bucureşti, în timp ce postul la care "evoluează" Huidu şi Găinuşă are mai mulţi ascultători în oraşe
România Actualităţi şi-a consolidat audienţa la nivel naţional. În oraşe, supremaţia audienţei este deţinută de Europa FM şi Kiss FM. În Bucureşti, lider autoritar este Radio 21.
De două ori pe an, primăvara şi toamna, posturile de radio "tremură" în aşteptarea sondajelor de audienţă. Acestea sunt relevante atât pentru a "gâdila" orgoliile jucătorilor de pe piaţă, dar mai ales pentru atragerea de publicitate. Fiecare client publicitar îşi împarte bugetele ţinând cont de performanţele şi de publicul fiecărui radiodifuzor.
Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA - organizaţie ce reuneşte posturi de radio şi agenţii de publicitate) a dat ieri publicităţii rezultatele ultimului val de măsurători din acest an. Cercetarea realizată de IMAS şi Mercury Research s-a derulat în perioada 3 septembrie-28 octombrie 2007 (la nivel naţional, eşantionul a cuprins 10.446 de persoane, la nivel urban, 8.116 de persoane, iar în Bucureşti au fost intervievate 2.026 de persoane).
Sondajul aduce o veste tristă pentru Kiss FM: audienţele sale, pe cele trei eşantioane, au scăzut faţă de măsurătorile din toamna trecută. La nivel naţional, Kiss FM a avut un "daily reach" de 2.360.300 de ascultători, cu 40.700 mai puţin decât în perioada septembrie-octombrie 2006. Postul a "căzut" de pe poziţia a doua, pe care o ocupa după România Actualităţi (RRA), pe locul al treilea.
România Actualităţi, lider tradiţional pe naţional
Astfel, în clasamentul "neoficial" al primelor cinci radiou