Cauciucurile de iarnă sunt necesare chiar dacă nu ninge
La sub 4 grade, o anvelopă obişnuită îşi pierde proprietăţile, crescând spaţiile de frânare şi reducându-se aderenţa
Diferenţa dintre o anvelopă obişnuită şi una de iarnă este aceea că cea de iarnă se încălzeşte în contact cu zăpada şi gheaţa, iar datorită crampoanelor lamelare nu se încarcă. Astfel, îşi păstreaza proprietăţile de tracţiune în cele mai grele condiţii.
Dar dacă nu ninge, asta nu înseamnă că poţi circula liniştit cu ce ai. Pe de o parte, pentru că ştim că ninsoarea are efect de calamitate asupra României (şi atunci e bine să ne găseasca pregătiţi), iar pe de altă parte pentru că umezeala din atmosferă produce polei.
Utilizarea cauciucurilor de iarna este, deci, la fel de necesară chiar şi dacă nu ninge. La sub 4 grade, o anvelopa obişnuită îşi pierde proprietăţile, crescând spaţiile de frânare şi reducându-se aderenţa. Un alt efect mai puţin plăcut este creşterea consumului de carburant.
La fel de necesară este utilizarea cauciucurilor de iarnă şi pentru SUV-uri. Cei mai mulţi dintre posesorii acestora sunt greşit convinşi că tracţiunea integrală îi scuteşte de cheltuiala suplimentară a achiziţionării anvelopelor de iarnă. (A.E.M, A.D.)
Ce trebuie să ştii:
Pregătirea maşinii pentru iarnă începe cu o vizită în service, chiar daca nu este încă timpul pentru o revizie completă. Verificaţi următoarele:
* nivelul lichidului de răcire, prin utilizarea concentraţiei recomandate de constructor pentru această perioadă a anului şi nivelul temperaturilor din România, termostatul şi electroventilatorul;
* sistemul de frânare şi direcţia. Este bine ca filtrele de carburant să fie înlocuite şi, bineînţeles, să existe o bună funcţionare a sistemului de încăzire şi ventilaţie a habitaclului şi dezaburirii parbrizului;
* sistemul electric, alternatorul,