Mai multe companii din telecomunicaţii, IT, auto şi FMCG au scos la licitaţie, în aceste zile, conturi de publicitate de zeci de milioane de euro. Câştigătorii acestor pitch-uri vor redesena ierarhia agenţiilor de media. În această toamnă, directorii de media sunt mai solicitaţi ca oricând. Motivul? Pe lângă negocierile pentru preţuri derulate anual cu posturile de televiziune, ei sunt prinşi în pitch-uri generate de companii active pe piaţa de publicitate, care pun î
Mai multe companii din telecomunicaţii, IT, auto şi FMCG au scos la licitaţie, în aceste zile, conturi de publicitate de zeci de milioane de euro. Câştigătorii acestor pitch-uri vor redesena ierarhia agenţiilor de media.
În această toamnă, directorii de media sunt mai solicitaţi ca oricând. Motivul? Pe lângă negocierile pentru preţuri derulate anual cu posturile de televiziune, ei sunt prinşi în pitch-uri generate de companii active pe piaţa de publicitate, care pun în joc bugete de zeci de milioane de euro. Raţiunile pentru care aceşti clienţi au ales, spre final de an, să organizeze licitaţii sunt diverse, însă scopul este acelaşi: obţinerea celui mai bun preţ pentru spaţiul de reclamă cumpărat. În rândul agenţiilor de media aflate încă sub contract cu organizatorii licitaţiilor se simte panica: riscul de a pierde în ajunul Crăciunului bugete grase este destul de mare.
Potrivit specialiştilor din piaţă, nevoia schimbării agenţiei de media are multiple cauze, de la nemulţumirea clientului la o nouă abordare a marketingului firmei sau, în cazul multinaţionalelor, ca efect al alinierii, respectiv selectării pe plan local a furnizorului de servicii alături de care compania-mamă lucrează pe plan internaţional. Printre cele care au lansat pitch-uri de media în ultima perioadă se numără jucători din domeniile auto, telecom, bunur