De ani buni de zile, Hollywoodul e mai politizat ca niciodată. Nu e vorba doar de implicarea în bătălia politică a unor figuri proeminente - actori ca Susan Sarandon, Sean Penn sau Arnold Schwarzenegger. Dar chiar şi filmele au căpătat, de câţiva ani, o încărcătură politică nemaiîntâlnită din anii ‘70. Atunci când o producţie de animaţie precum „Happy Feet“ devine obiectul unei dispute legate de promovarea cauzei ecologiste în rândul copiilor, e clar c�
De ani buni de zile, Hollywoodul e mai politizat ca niciodată. Nu e vorba doar de implicarea în bătălia politică a unor figuri proeminente - actori ca Susan Sarandon, Sean Penn sau Arnold Schwarzenegger. Dar chiar şi filmele au căpătat, de câţiva ani, o încărcătură politică nemaiîntâlnită din anii ‘70. Atunci când o producţie de animaţie precum „Happy Feet“ devine obiectul unei dispute legate de promovarea cauzei ecologiste în rândul copiilor, e clar că lucrurile au trecut de un anumit prag critic.
Şi totuşi, sentimentul care te încearcă la vederea unora dintre producţiile lansate în ultimii doi-trei ani e unul mai degrabă de ambiguitate, decât de mesaj politic explicit. „We Own the Night“, cel mai recent film al lui James Gray (care a mai făcut „Little Odessa“, premiat cu un Leu de Argint la Festivalul de Film de la Veneţia), e un astfel de exemplu, chiar dacă are un scenariu destul de neplauzibil şi, în ultimă instanţă, tezist.
Povestea seamănă, în linii mari, cu aceea din „The Departed“, producţia care a obţinut Oscarul pentru cel mai bun film în acest an (şi care i-a adus lui Martin Scorsese primul - şi îndelung aşteptatul - Oscar pentru regie din carieră): Bobby Green (Joaquin Phoenix), născut Grusinsky, conduce El Caribe, un club de noapte din Brooklyn. Fără ca nimeni din anturajul său să ştie, Bobby provine dintr-o familie de oamen