Friesland Foods, producatorul Milli si Napolact, estimeaza anul acesta o cifra de afaceri de 130 de milioan e de euro, in crestere cu 20% comparativ cu 2006, dar sub ritmul de crestere de 23% inregistrat in primele 10 luni ale anului.
Reprezentantii Firesland estimeaza ca nivelul de profitabilitate al companiei va fi afectat in ultimul trimestru ca urmare a cresterii pretului la materie prima. "Friesland a inregistrat in primele 10 luni o cifra de afaceri de 105 milioane de euro, in crestere cu 23% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pentru finele anului estimam o cifra de afaceri de 130 de milioane de euro si mentinerea profitabilitatii companiei la acelasi nivel cu rezultatele obtinute anul trecut, exceptie facand utlimul trimestru al acestui an din cauza cresterii preturilor la materia prima" a declarat Gerbrant Boer, directorul general al grupului.
Ioan Balan, vicepresedintele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL) afirma intr-o declaratie anterioara ca un litru de lapte costa in aceasta vara 0,75 lei cand era achizitionata de la punctele de colectare si intre 085 si 1 leu, achizitionat de la fermierii mari. Aceste preturi insa vor fi cu 0,1 leu mai mari la finele acestui an, ceea ce inseamna o crestere a preturilor lactatelor pe plan local cu marje cuprinse intre 10 si 15 %. In contextul acestor cresteri de pret ale materiei prime , ale costurilor salariale, ale energiei si ale intesificarii concurentei dupa aderarea Romaniai la UE, Friesland a decis recent sa transfere productia de la fabrica din Satu Mare in Carei, localitate situata de asemenea in judetuil Satu Mare, pentru eficientizarea activitatii companiei. Potrivit reprezentantilor companiei, in actuala fabrica de la Satu Mare vor fi mentinute activitatile de maturare si de pregatire pentru vanzare, urmand ca anul viitor, Friesland sa deschida la Satu M