'Un centru comun de servicii (Shared Service Centre – SSC) concentrează resursele care execută activităţi similare, în mod normal distribuite în întreaga organizaţie. Rezultatul: servicii superioare calitativ şi la un cost scăzut, oferite partenerilor interni, pentru a atinge obiectivele comune legate de nivelul de satisfacţie al clienţilor finali. În cadrul unor organizaţii cu multiple unităţi operaţionale, astfel de centre de servicii fac posibilă operarea în co
'Un centru comun de servicii (Shared Service Centre – SSC) concentrează resursele care execută activităţi similare, în mod normal distribuite în întreaga organizaţie. Rezultatul: servicii superioare calitativ şi la un cost scăzut, oferite partenerilor interni, pentru a atinge obiectivele comune legate de nivelul de satisfacţie al clienţilor finali.
În cadrul unor organizaţii cu multiple unităţi operaţionale, astfel de centre de servicii fac posibilă operarea în comun a anumitor procese, cum ar fi cele financiare şi de contabilitate, distribuţie, gestionarea resurselor umane, achiziţii sau suport IT.
Răspândirea internetului, îmbunătăţirile serviciilor de comunicare transfrontalieră, cum ar fi conferinţele video, legături corespunzătoare de voce şi date, generează din partea managementului un nou val de atenţie asupra beneficiilor pe care shared service centres le pot aduce azi. Ne aflăm într-un deceniu în care succesul depinde şi de capacitatea organizaţiilor de a-şi păstra costurile şi profitabilitatea sub control. Shared service centres oferă o posibilă cale către atingerea acestor obiective.
Preferinţele pentru externalizări migrează spre est
Încă de la apariţia lui, Europa nu a fost străină de acest fenomen. Până nu demult, destinaţiile preferate de organizaţiile globale sau