După succesul înregistrat în România de către brandurile proprii Zara şi Pull&Bear, grupul Inditex, controlat de miliardarul spaniol Amancio Ortega, a decis să opereze direct, începând cu februarie 2008, magazinele deschise în franciză de Azali Trading. În 2004 se deschidea în Plaza România primul magazin Zara. La acea vreme, Inditex, compania spaniolă în portofoliul căreia se află brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka şi Stradivarius, nu a fost sigură de poten�
După succesul înregistrat în România de către brandurile proprii Zara şi Pull&Bear, grupul Inditex, controlat de miliardarul spaniol Amancio Ortega, a decis să opereze direct, începând cu februarie 2008, magazinele deschise în franciză de Azali Trading.
În 2004 se deschidea în Plaza România primul magazin Zara. La acea vreme, Inditex, compania spaniolă în portofoliul căreia se află brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka şi Stradivarius, nu a fost sigură de potenţialul pieţei româneşti astfel că a preferat o prezenţă indirectă, prin încredinţarea francizei firmei Azali Trading, parte a grupului libanez Azadea. (Azali mai deţine acum în România, tot în franciză, branduri precum Mango şi Sunglass Hut). Iar Azali a profitat din plin de notorietatea brandurilor, ca şi de apetitul pentru cumpărături al românilor. „Când am început operaţiunile în România, am ales un grup francizor cu experienţă, dar strategia noastră este să acţionăm direct“, declară pentru Capital Raul Estradella, directorul de comunicare al Inditex. „Am fost foarte mulţumiţi de felul în care au evoluat brandurile noastre în România. De aceea, am decis să renunţăm la franciză şi să intrăm direct pe piaţă“, continuă acesta. Tot în 2004, Azali deschidea şi primul magazin Pull&Bear, la scurt timp după inaugurarea Zara. Şi, în ciuda preţurilor mult mai ridicate decât cele din Spania sau din Italia, unităţile n