Odată cu maturizarea pieţei de comunicare, specialiştii în publicitate, media sau branding încearcă să convertească experienţa câştigată în multinaţionale în businessuri personale. După plecarea de la agenţia de publicitate DDB Bucureşti, „blindat“ cu aproape zece ani de experinţă în creaţia publicitară, Marius Negrea, pentru cunoscuţi Sam, şi-a deschis propriul birou de consultanţă în creaţie. „N-am plecat neapărat ca să devin consultant
Odată cu maturizarea pieţei de comunicare, specialiştii în publicitate, media sau branding încearcă să convertească experienţa câştigată în multinaţionale în businessuri personale.
După plecarea de la agenţia de publicitate DDB Bucureşti, „blindat“ cu aproape zece ani de experinţă în creaţia publicitară, Marius Negrea, pentru cunoscuţi Sam, şi-a deschis propriul birou de consultanţă în creaţie. „N-am plecat neapărat ca să devin consultant independent, dar nici mult nu a durat ca să îmi dau seama că era singura opţiune reală pe care o aveam“, explică Negrea. Astfel, la sfârşitul primăverii din acest an, el s-a asociat cu Andrei Cârcu, art director, şi au fondat firma Mark. Primul client l-au câştigat în urma unui pitch, la care au fost invitaţi de oameni pentru care lucraseră anterior. „Acesta este unul dintre beneficiile anilor petrecuţi în agenţii mai mari sau mai mici - prin chiar natura job-ului, cunoşti mulţi oameni. Depinde doar de tine să îi faci să te ţină minte şi să-şi dorească să mai lucraţi împreună“, adaugă Marius Negrea.
Consultanţa este un business bazat în mare măsură pe încredere, susţin specialiştii. Cel puţin în prima fază a dezvoltării unei afaceri în domeniul consultanţei, până ce compania are un grad de recunoaştere pe piaţă şi un portofoliu relevant, primii clienţi sunt cei care te cunosc deja, cu care ai avut relaţii de afaceri, pe