- Politic - nr. 239 / 6 Decembrie, 2007 Talentul nostru "innascut" de a arunca milioane de euro pe Apa Sambetei s-a evidentiat, daca mai era nevoie, si in lupta anticoruptie, in campaniile derulate pentru combaterea fenomenului. Declansate inca din anul 2004, in vederea aderarii la Uniunea Europeana si continuate ulterior la cererea sau recomandarea acesteia, campaniile anticoruptie s-au constituit, finalmente, intr-un fiasco total. Sloganurile de genul: "Nu da spaga!", "Fara spaga!", "Fii drept! Invata sa refuzi!", "E.U. nu dau spaga _ E.U. nu iau spaga!", sau "Combate si tu coruptia!", promovate in mass-media, n-au prins la populatie. Dar au costat bani grei. Concluzia apartine reprezentantilor Gallup Organization Romania, in urma sondajului realizat pentru Agentia de Strategii Guvernamentale, pe un esantion de 1.143 persoane cu varsta peste 17 ani. Potrivit sondajului, "campaniile anticoruptie promovate in mass-media incepand din 2005 nu au fost prea utile pentru 34% dintre respondenti, in timp ce 22% le considera destul de utile". Dar, atentie!, 91% dintre cei intervievati nu au retinut nici un slogan din toate campaniile anticoruptie realizate in aceasta perioada. Pe de alta parte, procurorii anticoruptie continua sa probeze infractiunile de mita savarsite de persoane publice, iar omul de rand continua sa dea spaga. In perceptia respondentilor, politicienii (27%) si oamenii cu suficienti bani (21%) sunt cei care intervin cel mai adesea in judecarea faptelor de coruptie. Poate, de aceea, maharii politici fac naveta la DNA, fara a pati nimic! Conform Newsin _ care citeaza Agentia de Strategii Guvernamentale, banii cheltuiti (inutil - n.n.) pe campaniile anticoruptie se ridica la peste 4 milioane de euro. Numai campania "fara spaga" a costat 1,6 milioane de euro, iar coruptia din justitie a fost "combatuta" (pentru ca, in fond, sa creasca si mai mult!) cu 120.000