Strategia centrata pe SUV-uri si pe camionete a producatorilor auto din SUA s-a dovedit gresita, vanzarile pe aceste segmente inregistrand o scadere importanta.
Luptandu-se pentru a duce la bun sfarsit planurile de restructurare, General Motors si Ford, cei mai mari producatori de automobile din SUA, au anuntat ca intentioneaza sa-si reduca productia in primul trimestru al anului viitor, ca urmare a incetinirii vanzarilor, scrie The New York Times.
General Motors a inregistrat in noiembrie o scadere de 10,9% a vanzarilor, in timp ce Chrysler a avut un declin de 2,1%, rezultatele negative din segmentul vanzarilor de camionete umbrind o crestere de 43% in ceea ce priveste autovehiculele de pasageri. Ford a avut vanzari in crestere de 1,3%, dupa o perioada de 12 luni consecutive de scadere, in aceeasi perioada vanzarile dealerilor inregistrand un declin de 3%.
Pentru a doua oara anul acesta, vanzarile companiilor auto din Detroit au totalizat in noiembrie mai putin de jumatate din piata auto americana, arata un raport al Autodata, care tine evidenta statisticilor din industria de profil. Prin contrast, cei trei mari producatori de automobile niponi nu doar ca si-au majorat vanzarile, dar au raportat si cele mai bune rezultate lunare din toate timpurile.
"Companiile americane s-au concentrat asupra productiei de camionete, de-abia recent incepand sa dezvolte proiecte noi, care au o putere de atractie mult mai mare in randul consumatorilor", a declarat Ron Pinelli, presedintele Autodata. "In momentul in care te bazezi aproape in totalitate pe vanzarea de pick-up-uri si SUV-uri, piata devine ingrozitoare", a adaugat el.
GM a declarat ca se asteapta ca productia sa ajunga pana la 950.000 de unitati intre ianuarie si martie, in scadere cu 11% fata de perioada similara din 2007. Ford spune ca intentioneaza sa produca 685.000 de masini