Ministerul Transporturilor nu cunoaşte în acest moment cât de scumpă va fi autostrada Braşov-Borş, dar se aşteaptă cel puţin la dublarea preţului iniţial Încă nenăscuta
Ministerul Transporturilor nu cunoaşte în acest moment cât de scumpă va fi autostrada Braşov-Borş, dar se aşteaptă cel puţin la dublarea preţului iniţial
Încă nenăscuta autostradă "americană" începe să semene cu un drum al farselor. De la o factură iniţială de 2,2 miliarde de euro, şi aşa piperată, după "economii politice" de 126 de milioane, acum ştim doar că preţul final va fi undeva peste cinci miliarde de euro.
În două-trei săptămâni va fi prezentat guvernului un memorandum privind oportunitatea creşterii cheltuielilor pentru autostrada Transilvania, a declarat ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban. Apoi, el a adăugat, citat de Mediafax - "nimeni nu poate să ştie costul total al lucrării". "Nu a existat un studiu de fezabilitate, iar estimarea costurilor a fost cerută din burtă. Contractul a fost comandat politic şi avantajează compania Bechtel", a mai declarat ministrul transporturilor.
Memorandumul a fost solicitat de Executiv, după ce Compania de Drumuri şi Autostrăzi a înaintat în toamnă Secretariatului General al Guvernului o notă prin care cerea lămuriri privind interpretarea contractului încheiat cu compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, întrucât se preconizează majorarea costurilor de la "2,2 miliarde de euro la 5,2 miliarde de euro". Ca o ironie, pe site-ul Bechtel, proiectul autostrăzii Transilvania are încă o valoare de "2,2 miliarde de dolari".
Factură grea, justificare uşoară
Un preţ de 5,2 miliarde de euro înseamnă circa 12,5 milioane de euro pe km de autostradă între Braşov şi Borş. Suma pare grosolan umflată, în condiţiile în care în Polonia şi Ungaria preţurile nu depăşesc 7-8 milioane de euro/km.
Dar cifrele