Lucrările la Drumul Naţional Timişoara-Lugoj şi la Centură, începute cu aproape cinci ani în urmă, sunt întrerupte de un an. Sursa: Foto: Horia C
La începutul acestei luni seîmplineşte un an de când s-aanunţat rezilierea contractuluicu fostul constructor, iar unaltul încă nu i-a luat locul, deşi eraanunţat încă din luna mai. Problemadocumentaţiei s-a mutat din ogradaautorităţilor române, în cea a finanţatorului, Banca Japoneză de CooperareInternaţională (BJCI), care încă nua semnat acordul de continuare a colaborării.
Acord de facto, nu şi de iure
Potrivit directorului DirecţieiRegionale de Drumuri şi PoduriTimişoara, Ioan Maliţa, cele douăcontracte au fost scoase la licitaţieîncă din luna august şi există doicâştigători, pentru fiecare lucrare înparte.
Cu toate acestea, documentelenu sunt semnate pentru că nu existăun acord scris de la finanţator, cum căar accepta firmele de construcţie carear trebui să continue lucrările.
„Existăun acord verbal, prin care BJCI acceptăconstructorii şi continuă finanţarea, iarun acord scris e aşteptat în zileleurmătoare. Atunci se semnează şicontractele şi încep lucrările”, a spusIoan Maliţa.Fără un acord scris că există finanţare cele două firme care au câştigatlicitaţia nu pot începe lucrările.
„Constructoriisunt în zonă, îşi pregătescorganizarea de şantier, caută oameni,caută gropi de pământ de împrumutpentru lucrările pe care le au deexecutat şi sunt în aşteptare”, a maiafirmat Maliţa.
Ministrul Transporturilorpromitea finanţare de la stat
Ministrul Ludovic Orban a declaratîn timpul unei vizite la Timişoaracă dacă BCJI mai tergiversează multsemnarea acordului şi nu dă unrăspuns clar într-o săptămână (termendepăşit – n.r.), atunci MinisterulTransporturilor va suportacosturile celor două lucrări.
Centurade ocolire a