Guvernul francez ia măsuri împotriva zgomotului creat de avioanele care decolează sau aterizează pe aeroporturile pariziene Roissy, Orly şi Bourget. În felul acesta, trei milioane de
Guvernul francez ia măsuri împotriva zgomotului creat de avioanele care decolează sau aterizează pe aeroporturile pariziene Roissy, Orly şi Bourget. În felul acesta, trei milioane de riverani vor avea mai multă linişte.
Planul de reducere a poluării sonore, care va fi pus în aplicare din 2008, presupune ridicarea altitudinii tuturor avioanelor la sosire, precum şi taxarea suplimentară a decolărilor din timpul serii. Mai mult decât atât, banii obţinuţi din taxe vor fi alocaţi pentru ca persoanele care stau în apropierea aeroporturilor să realizeze izolarea fonică a clădirilor.
Avioanele vor începe aterizarea cu 300 de metri mai sus
Planul a fost prezentat de către secretarul de stat în Ministerul Ecologiei, Nathalie Kosciusko-Morizet, şi de omologul său din Ministerul Transporturilor, Dominique Bussereau. Acesta conţine trei obiective. Primul dintre ele constă în ridicarea altitudinii avioanelor la sosirea în regiunile pariziene cu 300 de metri pentru "a reduce la jumătate zgomotul pe care populaţiile survolate sunt nevoite să-l suporte".
În acest moment, altitudinea la care avioanele încep aterizarea, în Paris, se situează între 600 şi 1.200 de metri, în funcţie de aeroport.
A doua măsură inclusă în plan prevede ca decolările care au loc între orele 18 şi 22 să fie taxate suplimentar. Până acum, taxa pentru poluarea sonoră aeriană depindea de talia avionului şi varia în funcţie de zborurile "de zi" şi "de noapte".
De exemplu, la momentul actual, taxa de plecare pe timp de zi, de pe aeroportul Orly, pentru un Airbus A340, este de 83 de euro, iar pe timp de noapte, aceasta se ridică la 498 de euro. Pentru un Boeing de dimensiuni mari însă, ta