47% dintre copiii cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani invata despre sexualitate de la televizor si 54% dintre copiii cu aceeasi varsta invata de la TV lucruri despre violenta, indica un studiu realizat de Metro Media Transilvania, comandat de Consiliului National al Audiovizualului (CNA).
In acelasi timp, studiul mai arata ca 32% dintre copiii romani cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani invata de la televizor despre minciuna, iar, despre adevar, invata doar 2%.
Copiii cu varste intre 6 si 15 ani au afirmat ca pe primul loc in topul programelor TV preferate de ei se situeaza desenele animate, cu 16%, pe locul doi se afla emisiunea "Trasniti in NATO", cu 9%, iar emisiunea "Super Nanny" se claseaza pe locul al treilea, cu 7%.
Studiul mai releva faptul ca 39% dintre copiii cu varste intre 6 si 15 ani urmaresc postul de televiziune Cartoon Network. Pe locul doi in topul preferintelor copiilor se afla postul Minimax, cu 29%, pe trei, Pro TV cu 26%, pe patru se claseaza Jetix, cu 24%, iar Acasa TV se afla pe locul cinci, cu 19%.
Studiul a fost realizat de Metro Media Transilvania la comanda CNA, in cadrul unui proiect Phare. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 1.295 de copii cu varste intre 6 si 15 ani si are o marja de eroare de +/- 2,8%.
In cadrul aceluiasi proiect se desfasoara si o campanie media pentru care a fost tiparita brosura "Imblanzirea televizorului", care va fi distribuita in scolile din toata tara in 50.000 de exemplare.
47% dintre copiii cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani invata despre sexualitate de la televizor si 54% dintre copiii cu aceeasi varsta invata de la TV lucruri despre violenta, indica un studiu realizat de Metro Media Transilvania, comandat de Consiliului National al Audiovizualului (CNA).
In acelasi timp, studiul mai arata ca 32% dintre co