Principalele proiecte de reabilitare a caii ferate din Romania sunt coridoarele transeuropene IV si IX, care totalizeaza peste 2.000 de km de cale ferata si investitii ce depasesc 10 miliarde de euro.
Aderarea la Uniunea Europeana obliga statul roman sa investeasca in dezvoltarea infrastructurii de cale ferata, neglijata, conform alocarilor bugetare, dupa 1990, prin crearea unor culoare de mare viteza care sa uneasca Grecia de restul Europei.
Cele doua coridoare europene care traverseaza Romania sunt coridorul IV, care face legatura intre Germania si Grecia, si coridorul IX, intre Finlanda si Grecia, lungimea lor totala fiind de aproape 10.000 de km.
Reabilitarea celor peste 2.000 de km de cale ferata din Romania, care vor face parte din sistemul feroviar european, va necesita investitii de cel putin 10 mld. euro, scopul fiind atingerea unei viteze maxime de 140 de km/h in cazul trenurilor de calatori si respectarea standardelor de siguranta ale UE.
In acelasi timp insa, Ministerul Transporturilor a inceput modernizarea statiilor de pasageri, care trebuie sa corespunda normelor de siguranta si de operabilitate respectate la nivel european. In momentul de fata in Romania sunt numai 12 "eurostatii", printre care Suceava, Oradea, Arad, Sighisoara, Brasov si Galati, alte 30 de gari fiind incluse in acest program.
Coridorul IV european se desfasoara de la Curtici la Constanta pe doua sectiuni, de la Arad la Constanta, respectiv de la Arad la Calafat, la granita cu Bulgaria. Investitiile necesare estimate de CFR se ridica momentan la peste sase miliarde de euro pentru cei aproape 1.400 de km.
Coridorul IX, care traverseaza Moldova, se desfasoara de la Iasi la Giurgiu, avand o lungime de 618 km si costuri de reabilitare care se ridica dupa estimarile actuale la circa 4,5 mld. euro.
Reabilitarea acestor tronsoane va permi