Semn că piaţa de profil începe să se contureze şi în România este deschiderea primului mall de tip outlet Dacă în străinătate mallurile de tip outlet sunt o obişnuinţă, în ţara
Semn că piaţa de profil începe să se contureze şi în România este deschiderea primului mall de tip outlet
Dacă în străinătate mallurile de tip outlet sunt o obişnuinţă, în ţara noastră acest segment de abia începe să se dezvolte.
Pe piaţa autohtonă, magazinele de tip outlet care vând soldurile rămase înainte de lansarea noilor colecţii au fost dezvoltate cu precădere de brandurile sportive, însă pe parcurs şi alte companii au înţeles beneficiul pe care îl poate aduce un astfel de concept. Mai ales în condiţiile în care românul încă pune mare accent pe preţ.
Avantajul ar fi că în aceste centre poţi achiziţiona produse de marcă la preţuri cu până la 70% reducere, însă nu din colecţia nouă. Pentru că nu există încă un Outlet Center, jucătorii care activează pe acest segment susţin că nici nu se poate vorbi de o piaţă.
"Sunt prea puţine magazine de acest tip pentru a forma o piaţă. Nici măcar nu avem un Outlet Center, aşa cum se întâmplă în alte ţări", a declarat, pentru "Adevărul", Mirela Roşca, CEO Extenso, distribuitor al produselor marca Lotto.
Potrivit acesteia, prin deschiderea acestor tipuri de magazine s-a urmărit degrevarea magazinelor monomarca Lotto de articolele nevândute din colecţiile trecute. "De asemenea, este vorba şi despre impactul pe care îl are ideea de outlet asupra comportamentului consumatorului. Aici poţi găsi articole la preţuri reduse, însă toate sunt din colecţiile trecute", a precizat Roşca. În prezent, Lotto are deschise trei magazine de tip outlet, în Constanţa, Oradea şi Bucureşti, şi nu intenţionează să mai deschidă în viitorul apropiat.
Pe lângă magazinele sportive, şi cele specializate în comercializarea de produse