Cea mai mare companie de pe piata asigurarilor a "pierdut masiv" clienti dupa introducerea fransizei la politele auto Casco.
Introducerea fransizei obligatorii la politele de asigurare auto Casco de catre Allianz-Tiriac in urma cu un an a determinat pierderi "masive" de clienti, afirma Cristian Constantinescu, directorul general al companiei.
Asiguratorul si-a schimbat la mijlocul anului trecut strategia pe asigurari auto, prin stabilirea unor tarife personalizate in functie de criterii ca varsta soferului, mediul in care locuieste (urban sau rural), starea civila, ocupatia si altele, iar la inceputul lui decembrie 2006 a introdus si fransize de maximum 3% din suma asigurata. Fransiza este partea din paguba suportata de client in cazul producerii riscului asigurat.
"Cele mai mari neplaceri exprimate de clienti erau legate de fransiza obligatorie. Este vorba atat de persoane fizice, cat si de banci sau companii de leasing, care nu aveau nimic de pierdut din aceasta fransiza. Am tinut fransiza noua luni, am pierdut masiv si nu am fost urmati de alte companii din piata, asa ca am inceput sa vindem din nou si produsul fara fransiza", explica seful celei mai mari companii de asigurari de pe piata.
El spune ca in aceste noua luni a existat o perioada cand rata reinnoirii de polite Casco a coborat la 60%, deci compania pierdea 40% din clientii existenti, "ceea ce este enorm", afirma Constantinescu. Rezultate pozitive in ceea ce priveste reducerea daunalitatii s-au inregistrat pe partea de asigurari RCA.
Schimbarea strategiei pe asigurari auto a vizat reducerea pierderilor din acest segment, estimate pentru acest an la 2 mil. euro. De altfel, pierderi din aceste polite inregistreaza nu doar Allianz-Tiriac, ci intreaga piata a asigurarilor.
La Allianz-Tiriac, rata bruta a daunei (inclusiv sumele platite de reasiguratori) est