În ultimii trei ani, agenţiile româneşti de publicitate clasice şi-au lansat firme şi divizii care oferă servicii de promovare neconvenţională Piaţa de publicitate din România este
În ultimii trei ani, agenţiile româneşti de publicitate clasice şi-au lansat firme şi divizii care oferă servicii de promovare neconvenţională
Piaţa de publicitate din România este dominată de nouă mari grupuri de comunicare. Anul trecut, cifra cumulată de afaceri a celor "nouă elefanţi" a fost de peste 370 milioane de euro. Grupurile se află într-o continuă cursă de expansiune pentru a acoperi toată gama de servicii de comunicare.
Explozia tehnologică şi a comunicaţiilor de la începutul acestui mileniu a obligat marile reţele internaţionale de publicitate să-şi reorganizeze operaţiunile. De acest lucru şi-au dat seama şi antreprenorii români care, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, din ce în ce mai sofisticaţi şi pretenţioşi, au devenit mai atenţi la calitatea serviciilor.
În ultimii trei ani se constată că marile grupuri de comunicare din România şi-au dezvoltat firme specializate în comunicarea neconvenţională (internet, direct marketing, branding, shopper marketing şi evenimente). Aceste grupuri, în majoritate aliniate la reţele internaţionale, au devenit ca nişte "cuiburi de păianjeni" care, prin firmele lor, tind să prindă "în plasele ţesute" cât mai mulţi clienţi (fireşte, fără a le suge "sângele").
McCann-Erickson România, agenţie care şi-a câştigat reputaţia ca un mare administrator de bugete media (prin divizia sa Universal McCann) şi prin potenţialul de creaţie (premii), şi-a dezvoltat pas cu pas firme de marketing direct, branding şi PR.
Leo Burnett&Target a luat decizia "peste noapte" să lanseze trei firme noi într-un an. Astfel, în 2006, au apărut The Practice (PR), iLeo (marketing interactiv) şi 23 (un shop de creaţie). De prec