Potrivit unui studiu privind expunerea copiilor la programele tv şi radio prezentat ieri la CNA, aceştia petrec mai multe ore in faţa televizorului decăt in 2004. Majoritatea copiilor au invăţat de la televizor ce inseamnă vedetism, violenţă, senzaţional.
Potrivit unui studiu privind expunerea copiilor la programele tv şi radio prezentat ieri la CNA, aceştia petrec mai multe ore in faţa televizorului decăt in 2004. Majoritatea copiilor au invăţat de la televizor ce inseamnă vedetism, violenţă, senzaţional.
Potrivit unui studiu privind expunerea copiilor la programele tv şi radio realizat de Institutul Metro Media Transilvania pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului, tv-ul ocupă locul central in peisajul surselor media utilizate de copii. In zilele lucrătoare, cei mici petrec in medie circa 137 de minute in faţa televizorului, iar in week-end timpul dedicat acestei activităţi creşte cu circa o oră, ajungănd la 201 minute.
PREFERINŢE. Preferinţele copiilor sunt in principal desenele animate (50% din menţiuni), urmate de filmele artistice (17%), muzica (10%) şi telenovelele (4%). Insă o dată cu văsta se modifică şi preferinţele, după 12 ani filmele reprezentănd principala atracţie televizuală pentru copii. Personajele favorite ale copiilor provin in principal din răndul personajelor de desene animate (Tom şi Jerry, Scooby Doo, Spioanele, Dexter, Powerpuff Girls), in timp ce principalele personaje "reale" sunt cele interpretate de artişti sau prezentatori: Adela Popescu, Andreea Marin, Cărcotaşii şi Nicolae Guţă. Televiziunea promovează şi materiale cu caracter negativ, susţine studiul, datele indicănd că 57% din copii au vizionat la televizor un film cu caracter pornografic şi 73% au vizonat pentru prima oară, la un post tv, un film de groază, cu toate că 71% din părinţi le interzic acestora să urmărească astfel de p