Cosmote estimeaza ca isi va atinge obiectivele de a obtine un profit operational pozitiv in 2008 si profit net in 2009, in ciuda concurentei dure cu ceilalti operatori, care a creat in Romania o situatie unica, in care companiile telecom nu se bat in oferte de trei patru-ori pe an, ci sunt nevoiti sa lanseze permanent promotii pentru a atrage si mentine baza de utilizatori.
"Cresterea sanatoasa a bazei de clienti inregistrata anul acesta ne va permite sa atingem tintele pe care le-am mai anuntat - de a avea profit EBITDA pozitiv in 2008 si profit net in 2009. Masa critica de clienti pentru un business sustenabil este deja atinsa si ne asteptam ca ritmul de crestere rapid sa continue si anul viitor", a declarat pentru ZF Nikolaos Tsolas, CEO al Cosmote Romania. El spune ca in ciuda concurentei acerbe din piata si a scaderii tarifelor, piata permite inca ritmuri de crestere mari si obtinerea de profit.
"Tarifele sunt deja mici, printre cele mai scazute din Europa, iar marjele diminuate comparativ cu anii anteriori, din cauza concurentei de pe piata. Cu toate acestea, datorita marimii pietei si faptului ca veniturile cheltuite pe servicii de telefonie mobila sunt in crestere, sunt de parere ca exista inca loc suficient de crestere pentru ca un al treilea operator sa fie profitabil", spune Tsolas.
"Exista inca loc de crestere pe piata. Penetrarea cartelelor este de 100% sau chiar mai mult, dar cu totii stim ca mai ales in segmentul cartelelor preplatite sunt utilizatori care au si cate doua-trei numere de telefon astfel ca rata reala de penetrare este de 65-70%. In plus, pe masura ce economia creste, mai multi utilizatori vor intra in telefonia mobila, iar in acelasi timp utilizatorii vor folosi mai mult telefonul mobil. Pentru o perioada de 2-3 ani cifrele de crestere a bazei de utilizatori nu vor mai fi asa de mari ca pana acum, dar vor fi mari", expl