Hotărărea de Guvern care priveşte reorganizarea Ministerului Internelor incaieră Guvernul cu Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. Palatul Victoria nu recunoaşte faptul că actul normativ trebuia să aibă avizul CSAT, aşa cum prevăd legile in vigoare.
Hotărărea de Guvern care priveşte reorganizarea Ministerului Internelor incaieră Guvernul cu Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. Palatul Victoria nu recunoaşte faptul că actul normativ trebuia să aibă avizul CSAT, aşa cum prevăd legile in vigoare.
"Hotărărea Guvernului nr. 1317/2007, care vizează structura organizatorică şi efectivele MIRA trebuia să fie supusă spre adoptare Guvernului numai după solicitarea şi obţinerea avizului de la CSAT", ne transmitea consilierul de stat Ion Oprişor, secretarul Consiliului, in urmă cu căteva săptămăni. Mai mult, Secretariatul CSAT ne-a comunicat că a solicitat Secretariatului General al Guvernului "să dispună măsurile ce se impun" pentru conformarea cu prevederile legilor. CSAT ştia ce ştia, fiind păţit. Curtea de Apel Alba-Iulia constata că o hotărăre similară (Hotărărea de Guvern nr. S 1550/2006), culmea, chiar secretă, care viza reorganizarea Ministerului Apărării, este nelegală, tocmai fiindcă nu avea avizul respectiv.
JOACÃ.... Căt de mult a ţinut cont Guvernul de solicitarea CSAT se vede din răspunsul trimis şi care contrazice Consiliul: "Hotărărea nu a necesitat avizul CSAT, intrucăt nu se incadrează in situaţia reglementată de art. 4 lit. d punctul 2 din Legea nr. 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea CSAT". Dar hilarul de-acum incepe. "Infiinţarea Departamentului Schengen, al cărui personal se asigură cu incadrarea in numărul maxim de posturi aflate in finanţare aprobat pentru MIRA, nu poate constitui o organizare generală a acestui minister, in sensul dispoziţiilor legale invocate mai sus, şi nici o completare a struct