Mars Romania, cel mai mare jucator pe piata petfood (hrana pentru animalele de companie), estimeaza vanzari de peste 40 mil. euro in acest an.
"Majorarea businessului in Romania va fi de peste 20% in acest an, fiind o crestere echilibrata in ceea ce priveste segmentele de piata pe care activam", a declarat Tomasz Pawlowski, managerul general al Mars Romania.
Polonezul Tomasz Pawlowski a venit la conducerea Mars Romania in urma cu aproximativ doua luni, anterior el ocupand functia de director de vanzari in cadrul Mars pe regiunea tarilor baltice.
Strategia de dezvoltare a companiei prevede si extinderea portofoliului curent care include batoanele Mars, Snickers, Twix, Bounty si Milky Way, hrana pentru animale (Whiskas, Pedigree, Chaapi si Kitekat) si sosurile Uncle Ben's sau Dolmio. "Dincolo de anumite similitudini intre pietele din regiunea Europei Centrale si de Est, eu cred ca fiecare piata are specificul ei care trebuie luat in considerare atunci cand o companie isi gandeste strategia la nivel local", a spus Tomasz Pawlowski.
Unul dintre primele lucruri pe care managerul le-a observat pe piata romaneasca a fost dinamica accelerata a segmentelor pe care compania activeaza in prezent.
Potrivit estimarilor, piata de petfood se va dezvolta in acest an cu 15-20% fata de 2006, in timp ce piata batoanelor de ciocolata inregistreaza un ritm mai mare de crestere, de 20-25%.
"Consumatorii sunt foarte dinamici in ceea ce priveste comportamentul de consum", a mai spus Pawlowski.
Compania americana Mars, unul dintre cei mai mari producatori de dulciuri la nivel mondial, si-a unificat in acest an brandurile de corporatie sub numele Mars, ceea ce a dus la redenumirea Masterfoods Romania in Mars Romania.
In prezent, Mars nu are facilitati de productie pe piata romaneasca. Reprezentantul companiei spune ca Mars asteapta dezvoltarea