Într-un subsol din Belgrad se fabrică arme în timpul celui de-al doilea război mondial. Marko şi Crni, doi prieteni de nedespărţit, vin cu un plan ingenios în timpul bombardamentelor asupra oraşului: Crni trebuie să coboare, împreună cu familia şi toţi vecinii, în subsol, unde vor fi protejaţi de haosul războiului. Marko va rămâne afară, să vândă armele fabricate de ceilalţi în subteran.
Situaţia evoluează într-o manieră suprarealistă când Marko, care face trafic de arme pe piaţa neagră, omite să le spună celorlalţi că războiul s-a sfârşit. După 50 de ani Crni şi ai lui ies din subsol, doar pentru a se convinge că războiul continuă.
Cam aşa ar suna povestea filmului. „Demenţa” cinematografică de pe urma căreia Kusturica s-a ales cu Palme d’Or-ul depăşeşte, însă, orice descriere. De la scena de început, cu bombardamentul care lasă oraşul plin de animale de la zoo bântuind libere pe străzi, şi până la momentele de un absurd seducător care se consumă pe parcursul poveştii, totul face din Underground un film antologic. Chiar dacă întâmplările dinăuntrul său se petrec de-a lungul a 50 de ani, cariera acestei creaţii va depăşi, cu sigurnaţă, o jumătate de veac. (D.P.)
Într-un subsol din Belgrad se fabrică arme în timpul celui de-al doilea război mondial. Marko şi Crni, doi prieteni de nedespărţit, vin cu un plan ingenios în timpul bombardamentelor asupra oraşului: Crni trebuie să coboare, împreună cu familia şi toţi vecinii, în subsol, unde vor fi protejaţi de haosul războiului. Marko va rămâne afară, să vândă armele fabricate de ceilalţi în subteran.
Situaţia evoluează într-o manieră suprarealistă când Marko, care face trafic de arme pe piaţa neagră, omite să le spună celorlalţi că războiul s-a sfârşit. După 50 de ani Crni şi ai lui ies din subsol, doar pentru a se convinge că războiul continuă.
Cam aşa ar suna povestea filmului. „Demenţa” ci