Unul dintre cele mai discutate subiecte din viata unui adolescent, pe linga cel al uniformei, il constituie temele ("de multe ori in exces" - sustin elevii). Dar oare, daca stam sa ne gindim bine, in afara faptului ca ne mai ia din timpul liber, temele ne fac chiar asa rau? Hmmm... Eu as spune ca sint un "malum necessarium", alaturi de care am sa fac atit de controversata comparatie intre scoala romaneasca si cea occidentala.
De multe ori, auzim ca in Occident, in special America si Canada, copiii au alt sistem de scolarizare, pe care elevii nostri il considera mai avantajos datorita temelor putine. De altfel, pe linga faptul ca, dupa ce vin de la scoala, nu prea mai au multe de facut si ies cu prietenii ori isi pierd vremea pe internet, la scoala, orele sint lejere, cu proiecte, iar timpul petrecut in plus in cadrul institutiei il dedica diferitelor activitati extrascolare (teatru, cor, meciuri, spectacole, etc). Dar temele?... - nu se prea aude de acest cuvint pe acolo. Iar daca, eventual, se aude, trebuie stiut ca elevii (mai ales cei americani), nu-si fring mina pe pix scriind pagini intregi, cocosati deasupra unui birou, pe care sint asezate in dezordine cartile si caietele pentru alte o mie de materii la care trebuie sa isi faca temele pentru ziua urmatoare... In primul rind, ei utilizeaza calculatorul in toate, inclusiv scrisul temelor si chiar sustinerea examenelor si in nici un caz nu au de invatat pentru un numar grandios de materii...
Apoi vine elevul nostru si zice: "'Pai, noi avem nu stiu cite materii pe zi, lectii si teme multe incit nici sa clipim nu avem timp... Iar ei se scalda in "spare time" si activitati extrascolare placute.
Dar oare e chiar asa cum spun "gurile rele" - adica, in timp ce in scoala romaneasca se invata pe rupte, in SUA se doarme in invatamint? N-as prea crede... Si totusi, daca tot se doarme in inv