In zonele joase din sudul, sud-estul si centrul tarii se semnaleaza ceata, in unele cazuri vizibilitatea fiind de sub 50 de metri, a informat, sambata, Centrul Infotrafic al Politiei Romane.
Odata cu lasarea serii, se circula cu dificultate din cauza cetii dense si a carosabilului in general umed.
Pe Autostrada A2 Bucuresti-Constanta, vizibilitatea este sub 50 de metri, pe alocuri chiar sub 10 metri, existand astfel risc de accident. Vizibilitatea este sub 50 de metri pe Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti, pe DN1A (in judetul Prahova), pe raza municipiului Pitesti, pe DN65, DN7, DN7C si DN73C (judetul Arges), in judetul Ilfov, pe DN5 (Giurgiu), pe DN10, DN2B si DN2C (Buzau), dar si de la Buzau spre Ramnicu-Sarat si pana in zona Vrancea.
Se poate vedea pana la distante mai mici de 100 de metri intre Baicoi si Nistoresti (Prahova) si pe DN1 (Prahova), in judetele Valcea si Olt, precum si pe DN2 si pe DN2A (judetul Ialomita) sau pe DN2 si DN1B (judetul Buzau). In judetul Giurgiu, pe DN6 vizibilitatea este sub 20 de metri.
Politistii rutieri recomanda folosirea luminilor de ceata. Centrul Infotrafic reaminteste ca soferii au obligatia sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 de km/h in localitati sau 50 de km/h in afara localitatilor, cand ceata reduce vizibilitatea sub 100 de metri.
Regula este valabila pentru toate categoriile de drumuri, inclusiv pentru autostrazi, in cazul carora exista un plus de pericol, tocmai din cauza vitezei mari cu care, de regula, se circula.
Se mentioneaza ca cea mai periculoasa manevra pe timp de ceata este depasirea si ca se impune marirea distantei in mers intre vehicule.
De asemenea, in cazul ramanerii in pana, trebuie puse in functiune luminile de avarie, iar triunghiurile de presemnalizare trebuie asezate la o distanta mult mai mare.
Soferii de