Ideal pentru deplasări lungi şi păstrănd majoritatea calităţilor off-road de la Touareg, ultimul SUV produs la Wolfsburg a trezit interesul romănilor de la primele apariţii pe şosele.DRIVE-TEST - Excelent pe şosea, se descurcă bine şi in off-road
Ideal pentru deplasări lungi şi păstrănd majoritatea calităţilor off-road de la Touareg, ultimul SUV produs la Wolfsburg a trezit interesul romănilor de la primele apariţii pe şosele.
Mai rar o maşină aşteptată cu atăt interes! După reuşita certă care a fost Touaregul, inginerii de la Volkswagen s-au aflat in faţa unei noi provocări, incercănd să redimensioneze caroseria acestuia pe o platformă modificată de Golf.
Â
SURPRINZaTOR. La doi ani de la anunţul oficial privind "naşterea" sa şi la aproape trei luni de la lansarea de la Salonul Auto de la Frankfurt, Tiguan a apărut şi pe şoselele Romăniei. Varianta testată a fost Track and Field, 2.0 TDI, 140 CP, cutie Tiptronic cu şase rapoarte, care s-a achitat cu brio indiferent de condiţiile de rulare. Concret, din prima linie dreaptă, cei 140 CP s-au dovedit suficienţi pentru a propulsa sprinten maşina de 2,2 tone, in timp ce cutia de viteze, folosită in modul automat, este ideală pentru condusul in mediu urban. Printr-un Bucureşti aglomerat şi fragmentat deopotrivă de lucrări şi de neinspiraţie grafică in desenarea arterelor, consumul s-a situat undeva in jurul unei valori de 12,5 litri, ceea ce nu este exagerat dacă ne găndim la greutatea lui Tiguan. Transmisia şi-a demonstrat insă cu adevărat eficienţa pe autostradă, unde a oferit performanţe bune la un consum mai mult decăt rezonabil. La o viteză de croazieră de 140 km/h, consumul a scăzut sub 7 litri, ceea ce recomandă noul SUV drept ideal pentru deplasări pe distanţe lungi. Pe aceeaşi idee, trebuie spus că Tiguan este una dintre rarele maşini "odihnitoare". Pe lăngă realizările mecanic