România e sub media internaţională, la Pirls 2006
Studiul internaţional Pirls evaluează, o dată la 5 ani, nivelul de înţelegere a textului scris la care au ajuns copiii de clasa a IV-a. La Pirls 2001, România s-a situat pe locul 22 la nivel internaţional, devansând 11 state.
Scorul global obţinut de elevii români a fost de 512, puţin peste media internaţională, de 500. Scorul la citirea în scop literar a clasat România pe locul 22, iar cel obţinut la citirea în scop informaţional, pe locul 21.
În 5 ani de zile, situaţia s-a înrăutăţit. România se clasează pe poziţia a 36-a, din 45 de state. Scorul obţinut, 489, a căzut, de asemenea, sub media internaţională.
Dacă scorul obţinut de România, în 2001, la citirea în scop literar, a fost de 512, în 2006 acesta a scăzut la 493.
În ceea ce priveşte scorul obţinut la citirea în interes informaţional, şi acesta a scăzut până la 487.
Şi în 2001, scorurile obţinute de fete au fost ceva mai bune decât cele obţinute de băieţi. La citirea în scop literar, fetele au obţinut punctajul 518, iar la citirea în scop informaţional, 519. Punctajele băieţilor au fost, în 2001, de 505, respectiv 506.
În 2006, punctajul elevelor de clasa a IV-a, din România, care au fost testate, a scăzut la 501 şi, respectiv, pentru citirea în scop informaţional, la 494. Şi scorul băieţilor a scăzut, la 485 şi, respectiv, 481. În 2001, în România au fost testaţi în jur de 4.000 de elevi, din 150 de şcoli din mediul rural şi urban. (M.C.)
România e sub media internaţională, la Pirls 2006
Studiul internaţional Pirls evaluează, o dată la 5 ani, nivelul de înţelegere a textului scris la care au ajuns copiii de clasa a IV-a. La Pirls 2001, România s-a situat pe locul 22 la nivel internaţional, devansând 11 state.
Scorul global obţinut de elevii români a fost de 512, puţin peste media internaţională, de 500