Spre deosebire de alte tari europene, precum Croatia - unde pretul unui kilometru de autostrada construit in zona muntoasa a costat intre sapte si opt milioane de euro, Romania plateste in continuare sume uriase pentru constructia de drumuri.
Aceste preturi foarte mari sunt stabilite prin studiile de fezabilitate intocmite de companiile de proiectari. In cazul autostrazii Bucuresti - Brasov, inclusiv pentru tronsonul Comarnic - Brasov, pretul a fost stabilit de firma Search Corporation.
Vlad Chiotan, vicepresedinte al Search Corporation, ne-a declarat ca valoarea totala a autostrazii Bucuresti - Brasov va ajunge la 2,8 miliarde de euro. „In urma studiului de fezabilitate pe care l-am facut, devizul general va ajunge la 2,8 miliarde de euro. Banii astia se vor cheltui pana la taierea panglicii. Pentru portiunea Comanic - Brasov se va cheltui suma de 1,5 miliarde de euro”, sustine Chiotan.
Intrebat cum se face ca, in 2004, pe studiul facut de Search Corporation pretul pentru tronsonul Comarnic - Brasov era estimat la 10 milioane de euro, Vlad Chiotan sustine ca materialele de constructii mai scumpe si preturile terenurilor au umflat sumele.
Vicepresedintele Search Corporation ne-a declarat ca nu stie cat a incasat compania pe care o reprezinta de la stat pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Bucuresti - Brasov. Mihai Iuga, director tehnic in CNADNR, ne-a declarat ca proiectul a costat trei milioane de euro.
Evenimentul Zilei Spre deosebire de alte tari europene, precum Croatia - unde pretul unui kilometru de autostrada construit in zona muntoasa a costat intre sapte si opt milioane de euro, Romania plateste in continuare sume uriase pentru constructia de drumuri.
Aceste preturi foarte mari sunt stabilite prin studiile de fezabilitate intocmite de companiile de proiectari. In cazul autostrazii Buc