Ringier Elveţia a anunţat recent achiziţia a 80% din acţiunile celui mai important jucător de pe piaţa on-line din ţara de origine a grupului, media swiss AG, o companie cu aproximativ 350 de
Ringier Elveţia a anunţat recent achiziţia a 80% din acţiunile celui mai important jucător de pe piaţa on-line din ţara de origine a grupului, media swiss AG, o companie cu aproximativ 350 de angajaţi.
Achiziţia se leagă de planuri de lansare în ţările din Europa Centrală şi de Est, unde grupul deţine publicaţii de tip "Blick", adică şi în România, unde "Blick" e "Libertatea". Mutarea dovedeşte, dacă mai era nevoie, că grupurile de presă scrisă şi televiziune sunt cu adevărat interesate de banii care se pot face din site-uri.
Spre deosebire de acum doi sau trei ani, topul românesc al celor mai accesate site-uri de informaţie este plin de branduri aparţinând MediaPro, Intact (Voiculescu), Realitatea-Caţavencu, Ringier sau Adevărul. Până nu de mult, marii publisheri aveau unu-două domenii populare, aşa-numite ediţii electronice ale unor publicaţii tipărite (EVZ.ro, Ziua.net) sau televiziuni (ProTV.ro). În ciuda traficului, site-urile serveau mai curând scopuri de marketing (notorietate pe Web) şi veniturile din publicitate, mult mai reduse decât cele din operaţiunile clasice, nu reprezentau o miză pentru proprietari.
Astăzi, în schimb, domenii ca Showbiz.ro (MediaPro), Stelisti.ro (Intact) sau MoneyLine.ro (Realitatea-Caţavencu), fără corespondent de hârtie sau tv, arată că internetul a devenit interesant din punctul de vedere al conţinutului, care la rândul lui generează trafic, iar de la trafic la banii din publicitate e doar un pas mic. Deocamdată, mai multe din iniţiativele de acest tip au fost mai puţin încununate de succes (Gizmodo.ro, NewsIn.ro), dar altele au funcţionat foarte bine (Tolo.ro, Sport.ro).
Strategia marilor publisheri a începu