Melomanii clujeni care au umplut vineri seara sala Teatrului Naţional au gustat din plin spectacolul „Noaptea italiană”, chiar dacă din cei cinci tenori anunţaţi pe afiş au cântat doar trei, dintre care unul răcit. Sursa: Călin Ilea
Luigi Fratolla, Orfeu Zanetti şi Vincenzo Sanso le-au oferit celor aproximativ nouă sute de spectatori un program divers, care a inclus arii celebre, canţonete şi chiar cântece de Crăciun, punctate de intermezzo-uri simfonice. Tenorii au fost acompaniaţi de Metropolitan International Simphony Orchestra, sub bagheta dirijorului Nayden Todorov.
Repertoriul, dupăpreferinţele publicului
Spectacolul a mizat pe antrenarea publicului, cu ironii şi autoironii, joc de scenă şi glume muzicale (imitarea unei soprane, mimarea plictisului de către dirijor sau ceilalţi tenori).
Repertoriul abordat, format doar din bucăţi binecunoscute publicului meloman, şi „ieşirea” din seriozitatea reprezentaţiilor clasice au avut priză la clujeni. Dovadă au fost aplauzele, cele mai animate în cazul interpretărilor ariei „La donna e mobile” şi al canţonetelor italiene „O sole mio” şi „Funiculi, funicula” – cea din urmă generând şi bisul de final al spectacolului.
„Am ales acest repertoriu împreună cu producătorii, la cererea spectatorilor. Cred că, în acest fel, combinând arii de operă cu canţonete şi piese populare, tinerii pot fi atraşi mai uşor spre operă”, ne-a declarat, la finalul concertului, Luigi Fratolla. Tenorul s-a declarat mulţumit de spectatorii clujeni, considerându-i „cu nimic diferiţi” faţă de cei cu care s-a obişnuit pe diverse scene ale lumii.
Fără explicaţii pentruspectatori
Concertul de la Cluj a încheiat periplul european al „Nopţii italiene” (sau „Noaptea celor cinci tenori”), care a trecut, în cursul acestui an, prin Austria şi Germania, iar în România p