Peste câteva zile este programată semnarea Tratatului de Reformă instituţională a UE, care pune un accentşi de securitate. Una dintre priorităţile româneşti devine atât modernizarea şi Peste câteva zile este programată semnarea Tratatului de Reformă instituţională a UE, care pune un accentşi de securitate. Una dintre priorităţile româneşti devine atât modernizarea şi eficientizarea establisment-ului de politică externă şi de securitate a României, cât şi participarea mai intensă la procesul de formulare, strategizare şi implementare a Politicii Externe şi de Securitate Comună. Cum? Mai ales prin modernizarea internă a societăţii româneşti. puternic şi pe dimensiunea politicii externe
De Vasile Puşcaş
Pentru o cât mai eficientă poziţionare în interiorul Uniunii Europene, dar şi în sistemul internaţional, România ar trebui să emită semnale caracteristice unui stat dezvoltat, puternic, stabil politic şi economic, partener de încredere pentru aliaţii săi. România trebuie să aibă în vedere faptul că, în sistemul internaţional, un stat incapabil a-şi manageria situaţiile de criză internă şi/sau externă sau un stat cu vocaţie conflictuală este considerat o ameninţare la echilibrul sistemului şi, prin urmare, este tratat ca atare de ceilalţi actori din sistem.
Modernizarea internă contează şi pe plan extern
Uniunea Europeană este un actor internaţional important, cu un potenţial comun alcătuit din capacităţile statelor sale membre şi Piaţa Internă. Obiectivele Agendei Lisabona nu pot fi atinse dacă membrii săi sunt state slab dezvoltate, incapabile a-şi respecta angajamentele şi ritmurile pe care şi le-au asumat. Ca atare, una dintre direcţiile strategice româneşti pentru viitorul imediat ar trebui sa fie dezvoltarea şi modernizarea internă, pornind de la documentele programatice agreate cu Uniunea Europeană. Prin funcţionarea