Cercetarea de piata online este un domeniu relativ nou in Romania, iar specializarea nu se preda in universitati. In consecinta, profilul pe care il reclama un astfel de job nu exista, iar angajatorii trebuie sa isi formeze singuri oamenii, spune Brandusa Carciog, director de resurse umane al Ipsos Interactive Services (IIS), companie membra a grupului Ipsos, numarul trei mondial in domeniul sondajelor de piata pe baza de chestionare.
"Pentru ca facem marketing research online (cercetare de piata pe baza de chestionare online - n.r.), oamenii pe care ii cautam nu exista pe piata din Romania. Prin urmare, trebuie sa ii formam noi", explica directorul de resurse umane al companiei care face studii de piata folosind exclusiv canale online.
Ipsos Interactive Services are in prezent 730 de angajati pe piata locala, la Bucuresti si Brasov, si mai are in plan inca 50-100 de angajari pana la sfarsitul anului viitor.
La nivel global, in companie lucreaza 850 de oameni.
Potrivit lui Carciog, sunt targetati oamenii tineri, vorbitori de limbi straine, in principiu cam ce cauta si multinationalele. Desi politica de angajare a companiei nu este discriminatorie, majoritatea angajatilor sunt tineri si este de preferat asa. De ce? "Pentru ca sunt deschisi la nou si vor sa invete", spune Carciog, care adauga ca principalele surse de recrutare vizate sunt Academia de Studii Economice, Facultatea de Sociologie si Politehnica. Mai mult decat atat, avand in vedere ca este vorba despre un business care se desfasoara in totalitate pe internet, este oarecum normal sa fie vizata generatia tanara sau "online", cum mai este numita.
"Tot ce se intampla in companie se intampla pe internet. Tinerii sunt curiosi si familiarizati cu mediul online, in timp ce oamenii cu experienta, cu varste de peste 35 - 40 de ani, sunt putin reticenti la un astfel de job. Domeniul e gr