Săptămâna trecută, o maşină străbătea distanţa de 11 km, dintre Podul Băneasa şi Piaţa Unirii, în ceva mai mult de două ore. Adică viteza de deplasare cu autoturismul a ajuns în Capitala României la 5,5 km/oră.
Au trecut opt ani de când specialiştii JICA au finalizat Planul general al sistemului de transport urban din Capitală, valabil până în 2012, realizat pe banii Guvernului Japoniei. Singura schimbare decisă în Primărie a fost denumirea Direcţiei de Transporturi, Drumuri şi Fluenţa Circulaţiei, condusă de fostul director al Metrorex, Gheorghe Udrişte, care a devenit Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei.
Japonezii au propus şi soluţii, pe trei scenarii de dezvoltare economică a oraşului (cu termene scurte, medii şi lungi), dar autorităţile de la Bucureşti nu au ales nicio strategie. Au făcut ce le-a venit mai bine, ca afacere. La Pasajul Basarab, graba a fost pentru plata în avans, fără aprobarea Consiliului municipal, a unui milion de euro, firmei de consultanţă. O altă dovadă că înaintea rezolvării problemelor de trafic stau afacerile cu firmele clientelare ar fi parcajele de pe inelul median (de la Piaţa Victoriei, Obor, Piaţa Sudului sau Gara de Nord). Ele au rămas şi acum doar în stadiul de proiect.
Gandul Săptămâna trecută, o maşină străbătea distanţa de 11 km, dintre Podul Băneasa şi Piaţa Unirii, în ceva mai mult de două ore. Adică viteza de deplasare cu autoturismul a ajuns în Capitala României la 5,5 km/oră.
Au trecut opt ani de când specialiştii JICA au finalizat Planul general al sistemului de transport urban din Capitală, valabil până în 2012, realizat pe banii Guvernului Japoniei. Singura schimbare decisă în Primărie a fost denumirea Direcţiei de Transporturi, Drumuri şi Fluenţa Circulaţiei, condusă de fostul director al Metrorex, Gheorghe Udrişte, care a devenit Direcţia Trans