Tacticile agresive de marketing şi publicitate îmbolnăvesc copiii, atestă un studiu britanic.
Ponderea tot mai mare a exploatării comerciale a copiiloralimentează o creştere ahărţuirilor infantile, aobezităţii şi a cazurilor de depresie înrândul minorilor din Marea Britanie,scrie în ediţia sa de ieri cotidianul „TheDaily Telegraph“. Sindicatul Naţionalal Profesorilor (NUT) a avertizat căminorii trebuie „protejaţi“ de tacticiletot mai sofisticate de marketing şipublicitate, care prezintă „mai multeniveluri de pericol“ pentru tineri.
Companiile sunt acuzate că angajeazăîn mod frecvent minori, precum şispecialişti în psihologia consumului,care contribuie la „vizarea mai eficientăa copiilor“, situaţie care are consecinţedevastatoare pentru sănătatea şi stareade spirit a celor mici. Studiul realizat deNUT este cea mai complexă analizărealizată până în prezent a impactuluicrescând al publicităţii asupra copiilor.Din cercetare reiese că tinerii suntexpuşi la peste 10.000 de reclame numaila televizor, pe lângă sutele depop-up-uri de pe internet.
De la copii la părinţi
Copiii cu vârsta de 10 ani sunt familiarizaţi cu 300-400 de mărci diferite.Foarte multe companii, între care şi celecare vând produse alimentare populare,sunt identificate în raport ca utilizândstrategii de marketing „vătămătoare“pentru minori. Reclamele creează o„cultură cool“, în care copiii sunt presaţisă poarte mărcile „potrivite“ şi să arateîntr-un anumit fel pentru a se integra.
Drept rezultat, părinţii devin victimeale plângerilor micuţilor, mai ales deSărbători, şi se simt la rându-le forţaţi săcheltuiască mari sume de bani pe celemai la modă jucării şi haine.
„Presiunea de a se conforma şi aconsuma poate conduce la niveluri dematerialism excesive, la competiţie şi lahărţuire între copii. Există în aceastaconsecinţe periculoase p