Cat ii costa pe gigantii mondiali din sectorul food & beverages intrarea pe piata romaneasca? Cel putin 100 mil. euro, arata tranzactiile realizate in ultimii doi ani.
Tranzactiile de aproximativ 170 mil. euro realizate in 2007 in sectorul food & beverages (alimente si bauturi) in Romania au intarit pozitia multinationalelor pe o piata estimata de Euromonitor la aproape 20 mld. euro.
Tranzactia anului in acest sector i-a costat aproape 100 mil. euro pe englezii de la Cadbury, unul dintre cei mai mari producatori de ciocolata la nivel mondial. Anul trecut, gigantul american Pepsi Americas a plusat cu peste 100 mil. euro pentru a prelua controlul integral al imbuteliatorului Pepsi in Romania si Republica Moldova, dupa ce in 2005 achizitionase un pachet de 49% din actiunile companiei pentru 42 mil. euro.
Tranzactiile-record realizate de Pepsi Americas si Cadbury pe piata romaneasca arata ca marii jucatori mondiali stau cu ochii pe Romania si nu pierd ocazii de a intra pe segmente de piata cu potential.
Ritmurile de crestere ale pietei mult peste media inregistrata de industria alimentara in Europa si marimea pietei romanesti reprezinta doar cateva din motivatiile investitorilor straini de a se implica in tranzactii de zeci si chiar sute de milioane de euro in Romania.
Dupa 6 luni de la preluarea aproape integrala a producatorului de dulciuri Kandia-Excelent, reprezentantii companiei spun ca este inca prea devreme pentru a vorbi despre schimbarile de strategie aduse de noii actionari.
Pastrand echipa de management, Kandia-Excelent si-a extins recent portofoliul de produse in Romania mizand pe brandul dezvoltat la nivel local in ultimii doi ani, Kandia, insa jucatorii din piata se asteapta si la o ofensiva puternica a englezilor pe segmentul gums & candies in Romania, dominat in prezent de Wrigley in proportie de circa 8