Numărul orăşenilor care ascultă programele matinale a atins 4.558.000, cu 444.000 mai mult decât în urmă cu un an. România Actualităţi şi Europa FM deţin supremaţia audienţei radio Numărul orăşenilor care ascultă programele matinale a atins 4.558.000, cu 444.000 mai mult decât în urmă cu un an.
România Actualităţi şi Europa FM deţin supremaţia audienţei radio în intervalul orar 7-10, atât la nivel naţional, cât şi în mediul urban. În Bucureşti, Radio 21 s-a distanţat în audienţa de dimineaţă faţă de rivalul Kiss FM.
Pentru programele de radio, perioada de maximă audienţă (prime time) este cuprinsă în intervalul orar 7-10. Sondajele arată că, pe parcusul unei zile, numărul de ascultători (la nivel naţional, urban şi Bucureşti) atinge vârfuri în jurul orelor 9-9,30, apoi scade începând cu ora 10. Audienţa mai înregistrează o creştere uşoară (dar ca valoare este mult mai mică decât cea de dimineaţă) în jurul orei 18 (când multe persoane, întorcându-se de la muncă, ascultă radio în maşini).
Altfel spus, românii (şi nu numai ei) se trezesc dimineaţa cu radioul şi se culcă (în miez de noapte) cu televizorul. Tocmai de aceea, "marea bătălie" a posturilor de radio se duce în prime time, atât ca alocare de resurse (programe de ştiri, realizatori, concursuri etc), cât şi ca atragere de volume de publicitate.
"Matinalul" de la Actualităţi şi-a luat "haine" noi Studiul de Audienţă Radio, dat publicităţii săptămâna trecută şi care "fotografiază" audienţele posturilor în perioada 3 septembrie - 28 octombrie 2007, arată că numărul de ascultători în prime time a crescut în această toamnă pentru fiecare eşantion (naţional, urban şi Bucureşti) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La nivel naţional, numărul zilnic de ascultători în intervalul 7 - 10 pe piaţa radio a fost de 7,36 milioane de persoane. "Locomotivele" programelor matinale cu