Ideea de la care a pornit lect. univ. Crenguţa-Lăcrămioara Oprea, atunci când a început să scrie „Strategii didactice interactive”, este aceea că procesul învăţării nu este o simplă modalitate de înmagazinare a cunoştinţelor ci un proces care necesită efort cognitiv, emoţional şi multă voinţă. Astfel, „strategiile didactice interactive (de predare-învăţare-evaluare) oferă ocazii benefice de organizare pedagogică a unei învăţări temeinice, uşoare şi plăcute, în acelaşi timp, cu un pronunţat caracter activ-participativ din partea elevilor/ studenţilor, cu posibilităţi de cooperare şi de comunicare eficiente”, este de părere autoarea.
Cartea numără 300 de pagini şi este structurată pe patru capitole, cuprinzând strategii didactice interactive, în contextul pedagogiei moderniste şi postmoderniste, varietatea strategiilor de predare-învăţare-evaluare, relaţia dintre aceste strategii şi stilurile de învăţare ale elevilor, precum şi rolul strategiilor didactice interactive în procesele de predare şi învăţare în şcoală. Autoarea oferă şi sfaturi pentru o învăţare eficientă prin colaborare, enumeră efectele favorabile ale acestui proces şi vorbeşte şi despre competenţele pe care trebuie să le aibă un profesor pentru a susţine învăţarea prin cooperare.
Crenguţa-Lăcrămioara Oprea este lector universitar şi doctor în ştiinţele educaţiei din 2005. Volumul semnat de Oprea a apărut în acest an, la Editura Didactică şi Pedagogică. (M.O.N.)
Ideea de la care a pornit lect. univ. Crenguţa-Lăcrămioara Oprea, atunci când a început să scrie „Strategii didactice interactive”, este aceea că procesul învăţării nu este o simplă modalitate de înmagazinare a cunoştinţelor ci un proces care necesită efort cognitiv, emoţional şi multă voinţă. Astfel, „strategiile didactice interactive (de predare-învăţare-evaluare) oferă ocazii benefice de organizare pedagogică a unei învăţări